Sunday, January 4, 2009

Pengertian

Beranilah bermimpi, dan bangunlah untuk mengejar mimpi-mimpi itu. Jika kesempatan menghampiri, itu baik. Namun jika tidak, ciptakan saja kesempatan itu.

Terima kasih untuk datang di saat yang tepat. Ketika aku penat dengan segala kegilaan yang terus singgah; saat aku ingin meninggalkan semuanya untuk merasa kehidupan biasa, yang membahagiakan. Ketika aku tak bercerita apa-apa, kau tenangkan keresahan. Terima kasih kerana meyakinkan bahawa aku memang tidak perlu sendiri. Terima kasih untuk setiap kegilaan yang menggelikan hati, yang selalu berhasil menghadirkan kehangatan dan cahaya ketika hidup sedang suram. Terima kasih untuk kegembiraan yang timbul kala kita beriringan menyusuri pinggiran jalan berdebu, berjalan di bawah siraman rintik gerimis dan kesejukan hujan sambil tak henti-hentinya ketawa.


Kamu, ya, kamu!

Kamu yang selalu mengisi hati aku dengan cara-cara yang unik, dari dulu sampai sekarang. Anehnya, aku sering, tidak sedar kamu ada di situ, di sudut terpencil ruang bernama hati. Aku selalu sayang kamu. Aku tahu kamu tahu. Dan terima kasih kerana selalu ada. Bukan kehadiranmu secara nyata saja, tapi hati kamu.

Que sera-sera. What will be, will be.


Update:


IkieY_sCherzinger, ini BabyGirl tu.

8 comments:

  1. Kak Lin..ku pernah dengar2 kisah kak lin dulu..emm..pasal kak lin dapat hadiah teddy bear besar tu..ye ke?bestnye...

    ReplyDelete
  2. ikiey_scherzinger,

    wow,camne bleh tau cerita dulu2 ni.ish3x sapelah yg dgr2 kan cerita tu kat awk;p.teddy bear tu mmg org bagi hadiah birthday,besar sgt itu teddy bear aka BabyGirl so kalau dtg rumah kaklin bleh lah peluk2 dia.

    ReplyDelete
  3. Salam.

    Kak Lin, jeles bc tulisan (ke penulisan? hehe) Kak Lin. Macam best plk bm jdnye :P

    ReplyDelete
  4. nisasabri,

    wsalam.

    thanx.menulislah drpd hati dgn ikhlas. rasanya keikhlasan itulah yg nisa rasa smpai jadi best tulisan kaklin yg x seberapa ni.apa juga bahasa kita guna, gunalah dgn berhemah (melalut pulak;p).

    take care, dik!

    ReplyDelete
  5. ahahahahahahahahahahahhaha

    [gelak yang sampai guling2 satu bilik]

    =p
    hehehe

    xoxo,
    iman salsabila

    ReplyDelete
  6. iman,

    hey u,anak derhaka!sama je dgn your bro (read:booncit) suka je menjatuhkan ibu;p

    *blushing*

    p/s xpe,nanti ibu buatkan entry syg2 utk anak2 ibu pula.ngeh3x

    ReplyDelete
  7. Nama Saya Alfian Arif TaibJanuary 7, 2009 at 8:35 AM

    salam singgah gak....

    ReplyDelete