Thursday, October 28, 2010

Aku bukan Jawa.

Oke. Aku bukan Jawa, tapi selera mengalahkan gagasan anak Jawo tegar. Harus salahkan makcik DS masa aku di Bukit Merbah, dah terlekat selera tekak Jawa dibuatnya. Khamis aku contact Yogan untuk tempah tempe dan tauhu. Jumaat dia mesej suruh jumpa depan Reliance Mathikere. Balik rumah terus goreng, makan dengan nasi panas-panas. Nikmat.


Kalau di Malaysia tak hairan dapat makan tempe, tapi bila di India nikmatnya berganda.

MrSkywater buka cerita pasal tauhu Sumedang di Bandung. Katanya di sana banyak gerai-gerai yang hanya menjual tauhu yang dicicah kicap istimewa. Sedap, tauhunya segar berketul-ketul sekali hadap katanya. Aku dengan semangat lepas makan terus Google nak tengok sedap sangat ke konon-konon tauhu Sumedang tu. Menarik.



Tauhu Sumedang.

5 comments:

  1. kak lyn.sedap sgt.nak num dia boleh?

    ReplyDelete
  2. faiz, check kat status FB kaklin few days back. ada post number yogan

    ReplyDelete
  3. nak tempe!!!adoii...sini mahal nak mampus....drooling, err no, am not jowo either....

    ReplyDelete
  4. Kak Intan, sini boleh dapat tempe Rs50 dan tauhu Rs80 lebih kurang RM10. Mahal untuk standard Malaysia tapi berbaloi (untuk penggemar macam saya)

    ReplyDelete