Tuesday, October 26, 2010

Sanggupkah?


Masih terlalu awal (bagi aku) untuk menjawab perihal sebuah perkahwinan. Berikan aku masa. Sanggupkah kau menunggu 2 tahun lagi? Untuk aku benar-benar ikhlas berkata yes, I do .

Untuk kau yang setia menunggu,

Jika kita berjodoh aku mau kau tahu. Jangan beri aku mahar yang tinggi. Cukuplah sebentuk cincin sebagai mahar dan sepasang telekung jadi hantaran. Jangan beri aku wang hantaran beribu, aku tak mau. Aku malu duduk di persandingan menayang wajah. Kalaupon keluarga di pihak sana mahukan persandingan, cukuplah kita bersanding ditatap ahli keluarga terdekat. For me wedding is sacred and special, private and intimate. Cukuplah dihadiri ahli keluarga dan teman rapat untuk mendoakan kebahagian. Majlisnya sederhana tapi penuh makna.

Daripada 'Aisyah, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Sesungguhnya nikah yang paling besar keberkatannya ialah yang paling mudah (rendah) maharnya.” (Hadis riwayat Al-Baihaqiy)

4 comments:

  1. hi syazlin! kind of tertunggu2 jugak ur entry... i like :)

    ReplyDelete
  2. benar kah lg 2tahun?????waaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  3. Shazlin : Dah lama tak menulis, dah aktif semula :)

    Waa : iAllah sampai masanya nanti Lin kirimkan kad wangi ya :)

    Faiz : Belum lagi kepuk2 kepang2 tu. Ada perkara lain perlu diselesaikan sebelum betul2 bersedia. Doakan kaklin ye :))

    ReplyDelete