Monday, November 1, 2010

Hantu topeng.

Alhamdulillah aku mewarisi kulit mulus daripada Tok Rafeah, ibu ayahku. Tapi itu hanya untuk 17 tahun hidupku. Pelik bukan. Sewaktu kawan-kawan sebaya di sekolah menengah berperang dengan masalah jerawat, tiada satu jerawat pon singgah di wajah aku. Keluar all-girls school dan masuk ke KMB, mulalah jerawat naik ke muka. Nis selalu mengusik jerawat gatal -katanya (entah gatal di mana tak tau lah). Sejak di Banting muka mula bermasalah (oke exaggerate, bukanlah sampai ke tahap Grade 4 acne. Mak cakap mungkin aku allergy dengan sesuatu, makanan atau air. Entahlah. Semalam Raajeshwari suruh aku cuba produk muka ini. Mahal juga harganya tapi jauh lebih murah dari set SKII. Tiada dalam gambar, facial mask dan night cream.


Herbalife skin products.

Murni, adik bongsu aku juga punya jenis kulit yang sama seperti aku. Tanpa jerawat, umurnya 17 tahun bakal hadapi SPM hujung bulan ini. Pesan kakngah; hati-hati takut masalah kulit yang sama timbul nanti.

Tej datang ke rumah dan menjerit apabila aku bukakan pintu. Lampu luar rumah rosak, gelap-gelap aku muncul bermask bagai. Terkejut malam Halloween.

P/S kita tunggu hasilnya sebulan lagi. Oh, Monica Bellucci!

1 comment: