Tuesday, November 2, 2010

Pak polisi.

Pakcik Polis,

Saya sangat geram, walaupon dah puas mencarut dalam senyuman tadi. Nasiblah pakcik tak faham sebab saya cakap Melayu. Pakcik tau tak berdosa makan rasuah? Mungkin pakcik tak tau. Mana saya tau jalan tu one-way. Pakcik marah-marah saya cakap ada papan tanda tak boleh masuk jalan tu. Puas saya cari papan tanda tu lepas bagi pakcik duit. Rupanya kecil sungguh tandanya terselindung di belakang dahan pokok (apakah fungsinya?). Ramai lagi yang lalu jalan tu. Kenapa pakcik tahan saya? Saya tak mau bagi rasuah. Saya suruh pakcik saman saja saya, tapi pakcik degil nak juga Rs100 duit biasiswa saya. Tak pe lah kali ni saya sedekah duit tu. Kira halal, kalau rasuah saya berdosa sama. Saya bersangka baik. Mungkin pakcik nak cari duit lebih untuk sambut Diwali.

Sekian, kenang daku dalam suapan gulab jamun-mu. (Oh, saya tak doa pakcik tercekik!)

Yang benar,

Saya.



Bukan saja saya, Abang Lori pon pakcik minta rasuah juga.

5 comments:

  1. z-mah, dia xtau lin ambil gambar dia pakai handphone. terasa cam nak close up je gambar dia pastu blacklist seumur hidup (di India)!

    ReplyDelete
  2. Hahaha Syazlin.....polis tu kira nasib baik gak lah dapt mangsa masih bersangka baik. Kalau dia buat kat I, 7 keturunan aku sumpah...hehe, jangan main, ini budak MAHSURI!

    ReplyDelete
  3. tadi ada nampak kat simpang dekat dgn ub city. 2 orang mamat bergaduh pasal motor masing2. mula2 satu je police yang handle. tiba2 2 orang extra police menyibuk. *cerita yg xde kaitan*

    ReplyDelete
  4. kak lin! lama tak singgah blog ni, huhuhu~

    ReplyDelete