Tuesday, November 16, 2010

Separuh jiwaku di sana

Aku dah sampai di KLIA. Lepas drama sebelum berlepas, segalanya berjalan lancar. Aku balik bercuti panjang.

Being the only tudung-clad girl in the aeroplane made me noticeable. Baik abang-abang cabin crew siap bagi pen cenderahati MAS sebelum aku turun. Orang lain tak dapat pon. Aku dapat seat kat belakang tempat diorang lepak-lepak tu. Jejak kaki di platform KLIA, seorang abang cabin crew tanya aku kenapa tak terus ambil domestic flight 8.30am ke Langkawi. Dia bawa aku ke transfer desk untuk tukar flight timing walaupon aku bagitau dah check-in dari Bangalore terus ke Langkawi. MAS Bangalore bagitau flight 8.30 dah penuh jadinya aku ambil flight 11.30. Semangat abang cabin crew tu tak nak aku beraya di airport. Tapi tak boleh juga sebab passenger has to travel with their luggage, luggage aku masuk cabin 11.30 dah tak sempat nak aturkan bagasi untuk dihantar sekali 8.30. Tak pe lah aku boleh tunggu.

Kejap lagi baru naik aerotrain ke main terminal. Aku godek-godek duit syiling Malaysia dalam uncang. Kira punya kira, cukuplah RM10.40. Banyak juga. RM10 boleh beli breakfast, lagi lebih 40 sen untuk telefon Mie suruh ambil aku kat airport.

It feels good to know that I'm nearly home, a place where I belong. Mak tau tak kakngah sayang mak? Sampai nanti the first thing kakngah nak buat ialah melawat kubur Tok & Wan.


3 comments:

  1. Selamat Hari Raya Syazlin....enjoy your time ditanah air....makan sedap2 ingat kak ya?

    ReplyDelete
  2. salam aidil adha. enjoy ur time kat malaya nun..

    ReplyDelete