Thursday, June 11, 2009

Silang-pangkah.

Aku suka hujan, tapi benci musim hujan. Kadang-kadang bolehlah. Itulah manusia, bila rahmat datang bertalu-talu jadi jemu. Itu bukti, aku manusia biasa.

Oh, aku tak suka perempuan gedik! Juga asap [rokok] di dalam rumah. Apa lagi lelaki bermulut bangsat [dan pendek]. Lagi satu, tak cantik pon girlfriend dia. Tak payah perasan berdatingkan Miss Bangalore. Mulut sama-sama naik, aku doa kalian dapat anak yang soleh. Hati aku menjerit-jerit. Mahu sepak saja. Lelaki yang tak tahu berlemah-lembut tapi berabang-sayang, berbisik halus dengan cik adiknya. Ironi. Kau ingat rajin baca buku gerenti lesen kutuk orang, baik jadi askar. Main senapang. Aku pelik ada perempuan bersembang-mesra, bermanja dengan lelaki [yang bukan boyfriend]. Oh, kalau boyfriend pon tak boleh kan tapi tak kisahlah. Abang tak marah, sama naik mencuba nasib. Setia itu wajib. Sudah kahwin, tak pelik menduakan suami. Lelaki menduakan isteri. Aku ketawa [sampai jatuh kerusi] dengar ayat ni,

"I tak suka people yang suka pandang serong kat I. I clubbing tu pon just part of my life,siapa diorang nak judge I masuk syurga ke tak. I tak minum arak, dancing [berpeluk bagai dengan lelaki-lelaki lain] tu biasalah."

[Dey thambi, if you can't think guided by the holybook at least judge your action using your (universal) morality].


Baik jadi kuda-belang, tak pon kasut belang.

Kenapalah aku boleh bersilang dengan manusia-manusia ba-alif-ba-ya, patutnya tuhan pangkah awal-awal. Tapi, jangan silap pangkah. Kena hati-hati. Manusia berubah. Aku pon bukan betul sangat [tapi masih waras harap maklum].

5 comments:

  1. Woh. First time bc post kak lin pedas.

    Tapi normal. Hidup kalau xde org menyakitkan hati tak sah :)

    ReplyDelete
  2. nisa,

    orang macam kaklin ni bahaya juga.susah nak marah tapi sekali marah itu yang parah.i need to do this sometimes[xbleh selalu] so that bila dah waras kaklin boleh tau camne diri bila marah.kenalah byk sabar.

    bila dah ok [jap je xpuas ati tu], rasa nak delete post ni tapi pegang kata hafiz,siapa mkn cili dialah terasa pedasnya.harap2 kita semua boleh lebih sensitif dgn perasaan org lain.

    p/s tadi gi mkn2 kat rumah kozac,xjumpa nisa pon;)

    ReplyDelete
  3. Gua nak jemput lu dtg kenduri kt blog gua beb..
    FOLLOW skali pun xpa kasi meriah..

    lagi satu..kt tempat skang ni dh bulan ogos ka?

    ReplyDelete
  4. Saya tak wujud dlm reality. Hny wujud dlm dunia blog :P

    (Kozac tak ajak pun. Tsk tsk. Sampai hati. Nampaknya lain kali kn self-invite ni, hehe)

    ReplyDelete
  5. kak lin comey.. adik mu yg comey sentiasa di sini.. will support u in nething u do k.. got prob or wat , u cn always come ere.. pintu umah sentiasa terbuka tok kak lin (tp bukan cm umah sebelah sya la tp yerk.. hehe) muax.. cool down nw ok... :D

    ReplyDelete