Monday, December 29, 2008

Aku malu


Oh nasi lemak!

Pagi tadi kelam-kabut juga tertidur lepas subuh. Dah janji nak masak nasi lemak hari ini untuk anak-anak orang. Aku ke City Supermarket beli barang-barang dapur, tak terdaya nak angkut semua. Delivery boy City Supermarket tu boleh hantarkan ke j11. Aku pon cepat-cepat balik lepas beli timun kat kedai sayur. Dah jejak tangga Blok j tiba-tiba teringat lupa nak beli santan. Haruslah gelabah sebab tak ada santan macam mana nak masak nasi lemak yang menggemukkan tu (mari kita gemukkan anak-anak orang!). Aku check phonebook cari number City Supermarket.

Aku : I am sorry but could you please send me Dabur... (tak sempat habiskan)
TheOtherEnd : Hellooo, selamat pagi! (dengan suara manja-manja comel yang sangat familiar)

Ya Allah, aku tertekan nombor Dato' Ghani! Terus matikan line. (dan muka menjadi merah kerana malu). Dato' Ghani is the Dean of International Medical School and for two packets of santan, I dare to call him who is busy in his office early in the morning (dia di Malaysia, harap maklum!). Oh Dato', I am so sorry. Harap-harap dia tak simpan number aku.

*masih malu*

p/s [tiada kaitan],


BooBoo (the blue bear),jaga diri baik-baik!

14 comments:

  1. lawak gell la lin...dato',sy nk mintak santan.. lols. sori gurau2 hihi

    ReplyDelete
  2. anis-ucop,

    lin malu ucop.can u imagine how i feel.tuhan saja yang tau.oh santan;p

    ReplyDelete
  3. huhuhu..
    kak lynn, kak lynn...mnta santan ngn datuk!!~ hebat lar kak nie.
    bukn sng tue....
    lain kali hati2 eh....

    ReplyDelete
  4. akmal,

    itulah lain kali klu nak simpan number 'org2 besar' ni kena cautious sket,kan saya dah malu.

    nasi lemak punya pasal.aiseh~

    ReplyDelete
  5. syazerq ni suka buat aksi2 comel tau.dulu masa kat dining hall ingat tak puan che romas tanya kenapa bawa tray lebih gi sickbay tapi student yg sakit sorang je (kita angkut 5 tray food kan utk sickbay prefects lain),awk cakap sbb tak sanggup kecewakan hati makcik dining hall yang suruh kita ambil lebih food tu n nk makcik2 tu tau diorang masak sedap.itu jwpan mmg suwiiiit....

    ReplyDelete
  6. anon,

    igt lagi dulu2,siapa yek? mesti kita sickbay prefect sekali dulu.dah tak igtlah psl tu.ada kot lin cakap.dulu mmg pandai menjawab.ngeh3

    ReplyDelete
  7. sy nak nasik lemak gak...
    lamer nyer tak makan

    ReplyDelete
  8. kopijantan,

    itulah kan bila kat oversea selalu teringin macam2.balik msia lepaskan kempunan tapi kalau tak dpt balik kenalah msk sndiri.survival of the fittest;)

    ReplyDelete
  9. Itula lin. Nasib baik Dato' Ghani sempat stopkan kau :p

    Aku rasa dia sama ada simpan nombor lin, atau pun ada student dia dari India saje nak tanya khabar. mestila dia tgk nombor kat depan tu +91 kan?

    xpe, aku yakin yg Dato' faham situation kau ni :)

    ReplyDelete
  10. gmhafiz,

    ns lemak dah bosan.best gak kan dpt mkn pizza (i'll take one slice,u can hv the rest of it).

    gurau je;p

    ReplyDelete
  11. gitu kak lin..teros call datok ghani mintak santan..la mane taw tetibe die tolong delivery kan..haha..part time kat cS..

    nanti die report datuk shukri..camne kak lin?haha..

    ReplyDelete
  12. ikrey,

    nasib xcall datuk shukri terus kan;p.lagilah drama nak santan dari dia.i luv ya dato' ghani..ha3


    *saya malu*

    ReplyDelete
  13. haha..kak lin..
    wah...saya pun tumpang rasa malu jugak...
    nak cube wat cmtu lah..uiks??ngeh ngeh ngeh~

    ReplyDelete
  14. Mimie,

    janganlah dikenang kejadian itu.mmg malu.ngeh3.kalau kelam-kabut sgt,itulah jadinya.kena tenang2 je di pagi hari;)

    ReplyDelete