Tuesday, December 2, 2008

let it be [true].

(ini entry manja, sila jangan baca)

Rock-a-Bye Baby - Fisher-Price
Tadi saya naik bas, ada bas kuning 'Delhi Public School'. Traffic light. Sama-sama berhenti. Saya suka iPod baru, tapi mata saya pandang ke sana. Anak-anak kecil, comel. Semangat, ada bercerita dan kawannya dengarkan. Lagi comel, ada reben merah jambu. Saya rasa mahu turun, naik bas sebelah.

Sejuk. Saya tak tahan. Mengantuk lama-lama di OPD, pesakit yang datang masalah tulang. Ye lah, saya kan posting orthopedics. Saya suka, bukan sebab Saravanan tapi ada baby. Comel. Dia datang, sakit. Kesian. Ibu dia sibuk mengadu macam-macam. Saya tak tengok Dr. Alfred, sebab saya rasa baby tu comel. Dia tak patut sakit.

Saya lagi kasihan, tengok anak-anak kecil. Pediatrics dept. dekat, hari-hari saya semangat. Bukan nak jumpa Niranjan, tapi mengintai Dr.Achamma dengan kanak-kanak comel. Saya tak nak mereka sakit. Sebab tu, saya mahu jadi pediatrician. Akhirnya, saya tahu apa yang saya mahu.

Tak sangka kan.

2 comments:

  1. Kenapa tak sangka?

    Knowing you Syazerq, I never doubt if you choose to be a pediatrician. I still remember when we went for book hunting kat kinokuniya dulu, tiba-tiba you hilang and to my suprise you tengah asyik bacakan buku cerita to a pair of cute twins. Banyak lagilah kejadian2 comel you dulu kan. Saja berlagak tak ada perasaan;).best of luck...


    yatie

    ReplyDelete
  2. Lamanya tak jumpa. Hope everything's well for you. I am still using the same email, email me a.s.a.p.

    comment guna anonymous plak dia;p

    ReplyDelete