Wednesday, October 8, 2008

Anti?


Memanglah comel tapi aku geli tau.


yours truly bukan anti-binatang. Aku pencinta alam tapi bukanya binatang berbulu. Alergi secara mental. Aku rela bela anak orang India yang bersepah tak berumah kat tepi jalan Mathikere tu daripada menjaga binatang-binatang berbulu. Tapi kawan, dan kasihan punya pasal aku layankan juga. Achik tinggalkan hamsters (3 tau) suruh aku jagakan tapi aku geli. Ikmal nak tinggalkan saja kat rumah dia, kalau mati itu dah ajal. Aku tak sampai hati, biarlah aku jagakan. Hafiz kasihankan aku jadinya dia rela hati nak menjaga. Tapi pergi bercuti pula Hafiz tu, terpaksalah aku ambil alih. Faeiz terpaksa berulang-alik ke Shriram dari Divya semata-mata nak bagi makanan kat hamsters tu. Aku kasihankan Faeiz (dan hamsters tu juga).

Dengan keberanian (yang sikit tu), aku ke rumah Hafiz (dia bagi aku kunci) just to find out that the cage was empty. Bermulalah drama pencarian hamsters (tikus?) kat G13 tu. Aku jumpa satu kat balkoni dan 2 lagi menyorok dalam bilik Hafiz antara beg-beg baju dia. ya Allah, terjerit-jerit aku mengejar hamsters tu tapi berjaya juga tangkap guna t-shirt siapa entah yang sempat aku capai masa drama kejar-mengejar. Gelinya.

Sekarang hamsters tu ada kat ruang tamu aku (yes, my house!). Biar Laksmi si pembantu rumah tu uruskan nanti.

I rest my case.

No comments:

Post a Comment